معماری

  • ۰
  • ۰

شرایط خاص سایت پروژه منجر به شکل گیری ایده‎ی اصلی پروژه شده است.

طراحی هوشمندانه

ویلای گلخانه برای یک خانواده‎ی 6 نفره، به عنوان مکانی برای تفریح و اقامت کوتاه‎مدت، در حومه‎ی شهر کرج و 60 کیلومتری غرب تهران طراحی و اجرا شده است.

ویلا گلخانه

شرایط خاص سایت پروژه منجر به شکل گیری ایده‎ی اصلی پروژه شده است

این سایت دو قطعه دارد، که یکی در مجاورت درختان قدیمی و قسمت دیگر در مجاورت یک خیابان پر سروصدا قرار داشت که با ساختمان‎های کم ارتفاع مسکونی احاطه شده بود. به همین دلیل، توجه اصلی طراحان ویلا گلخانه این بود که ساختمان به صورتی طراحی شود که آلودگی صوتی و دید و منظر نامطلوب، تأثیری بر ساکنان خانه نداشته باشد.

حجم ساختمان به صورتی طراحی شده است که پاسخی به شرایط موجود باشد. همان طور که در این عکس می‎بینید، فرم ساختمان به صورت خطی است، یعنی شبیه دیواری ضخیم است که در مقابل صدا و هرج و مرج خیابان مجاور به عنوان مانع عمل می‎کند و آرامش را به فضای داخلی ساختمان می‎آورد.

ترکیب سنت و مدرنیته در طراحی ویلا

ترکیب سنت و مدرنیته جذابیت خاصی به بنا داده است. فرم مدرن و پویای ساختمان توسط آجرهای دست‌ساز و به صورت کله-راسته (تکنیکی از آجرچینی است) پوشانده شده‎اند که با خلاقیت طراحان آن در چیدمان آجر، نمایی منحصربه‎فرد به ساختمان داده است.

از دست ندهید:  خرید و فروش املاک قولنامه ای

وجود پنجره‎های سرتاسری و تمام‎قد در طبقه‎ی همکف، چشم‎اندازی زیبا ایجاد کرده که متمرکز بر استخر محوطه است. اتاق‎خواب‎های تراس‎دار در طبقات بالای ساختمان، بر درختان و محوطه سایت مشرف هستند. نکته جالب توجه هم در طراحی محوطه است که از فرم ساختمان پیروی کرده است. مصالح به‎کار‎رفته در محوطه بیرونی، دو عنصر بتن و سنگ‌ریزه است که با مجموعه گیاهان وحشی تزیین شده‎اند.

.

نام: ویلای گلخانه

آدرس: استان البرز، محمدشهر، بلوار دشت بهشت، شهرک الهیه، کوچه گل­خانه

شرکت مشاور: دفتر شب

معمار مسئول: شبنم حسینی

تیم طراحی: حمیش رودز، سمیه درخشان، سروناز دادگر

تاریخ: 1392 – 1396

مساحت زمین: 10000 مترمربع

مساحت ساخته شده: 798 مترمربع

نوع: مسکونی


همچنین بخوانید:

معماری خانه افشاریان تلفیق ذوق و هنر

ورزشگاه سارانسک ، میزبان دو تیم فوتبال ایران و پرتغال

برترین روش ‎های مهندسی‎ تخریب ساختمان‎ در جهان (+ویدئو)

پیربکران ؛ سرشار از تنوع معماری

  • ۹۸/۰۳/۰۹
  • فرحناز حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی