معماری

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‎ترین مکان های خانه، حمام است . به همین علت، توجه به طراحی داخلی و دکوراسیون آن تأثیری مثبت بر روحیات افراد خواهد گذاشت.

دکوراسیون

این که حمام شما کوچک است یا بزرگ اهمیت زیادی ندارد، مهم آن است که از فضای حمام که با سلامتی شما ارتباط دارد به بهترین شکل استفاده کنید.

برای خلق یک حمام زیبا و بی نقص، باید این نکات را مد نظر قرار داد:

استفاده از کفپوش و پوشش دیواری مناسب

از آنجا که حمام از قسمت‎های خانه است که با آب، ارتباط مستقیم دارد، انتخاب دیوارپوش و کفپوش مناسب اهمیت بسیاری دارد.

مناسب‎ترین گزینه برای این مکان‎ها دیوارپوش‎های ضد آب است. دیوارپوش‎هایی که از مصالح مختلفی ساخته می‎شوند و به راحتی در حمام و دستشویی قابل نصب هستند. ورق‎های پلاستیکی، کاشی، سنگ، پانل‎های ساخته‎شده از جنس لمینت، pvc و اکریلیک و شیشه جزء دیوارپوش‎های ضد آب محسوب می‎شوند.

از بهترین گزینه‎های انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است. چرا که به‎راحتی تمیز می‎شود و در برابر آب مقاوم و از لحاظ رنگ و طرح هم بسیار متنوع است.

استفاده از سرامیک‎های شیاردار در اطراف وان بسیار توصیه می‎شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک‎ها امنیت بالاتری را فراهم می‎کنند.

هواکش ، تهویه مناسب حمام

تهویه مناسب حمام، یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد، زیرا در غیر این صورت بستری برای پیدایش انواع قارچ، کپک و بوهای نامطبوع ایجاد می‌کند. درنتیجه برای تهویه مطبوع حمام، از یک هواکش با کیفیت استفاده کنید.

کابینت‌هایی برای قرار‌دادن وسایل بهداشتی

یکی از راهکارهای کاربردی دکوراسیون حمام‌، استفاده از لوازم بهداشتی مناسب است . با نصب کابینت های جادار با قفسه های متعدد و نگهداری لوازم بهداشتی مورد نیاز، دکوراسیون حمام را زیبا تر کنید.

استفاده از ترکیب رنگ ها در حمام

ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد. حمام هم از این قاعده جدا نیست. به عنوان نمونه دو رنگ غالب خاکستری تیره و آلبالویی تضاد زیبایی را با هم ایجاد می‎کنند. از آنجا که خاکستری رنگی سرد است، آلبالویی به آن گرما می‎بخشد و فضا را دلنشین می‎کند.

 

همچنین بخوانید:

تزئین در ورودی خانه با ساده ترین وسایل

9 نکته طلایی برای انتخاب مبل تختخواب شو

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

تمیز کردن گل های آپارتمانی ؛5 راهکار ساده

  • ۹۸/۰۳/۲۹
  • فرحناز حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی